Sunday, March 21, 2010

hadiah istimewa untuk ku..


hari nie menjadi sejarah..tarikh keramat 21.3 ni la bawak keceriaan n kedukaan..
untuk pengetahuan u all, 20.3 is my special day..my date of birth..
mase bufday aku yang ke 16 (my sweet 16'n),,ayah bagi aku seekor IGUANA yang aku namekan as EGGO..
my life changed after eggo wif me coz aku jadi makin taksub ngan haiwan exotic!
n aku jadi makin berani untuk pegang bende2 yang sewaktu dengannyer sebagai contoh,, ular...
hehe...until now aku simpan cita2 nak bele haiwan2 exotic bile aku dah tinggal sendiri nanti..
doakan yerkk!!
hah,, sambung cerita...sume nyer berjalan lancar..idop aku sangat bahagia ngan eggo dan family..
eggo,, aku layan cam adek aku jugak..makan aku suap..aku mandikan..aku cebokkan..jalan2 aku bawak..x kesah la kemana..kowang pon tawu la kalo iguana nie memang x kan lari..stay je kat bahu..tapi yang pelik,, eggo aku suka dok kat rambut! maybe sebab rambut aku wangi la kot..haha...sangat happy bile di kenang..then,,after year by year berlalu,,kini usia eggo mencecah lebey kurang 4 taun..semalam bufday aku..so, kini aku dah 19! wahh...tuanya..tapi perangai..?? haa..x dapek den nak menolong ehh..
bufday aku kali nie agak biase je..then tadi,, the most shocking thing happened...
ibu kate "adek,, g mandikan eggo..cuci sangkarnyer skali.."
aku pon jawab "baek bu!" terus bangun dari depan tv..amek eggo sekali ngan sangkarnyer g kat posh..
aku cuci la cam biase..n cam biase gak aku jemur die kat matahari coz iguana memang suka berjemur...
after beberapa jam,, as usual,, aku g amek eggo nak bawak masuk dalam umah..tapi aku terkejut tgk eggo mengeras..takut sgt!! aku terus rangkul die..dukung penuh kasih sayang.."eggo,,nape nie sayang..jgn wat camnie..bangun.."
air mata ku mencurah2..eggo tetap kaku..jiwa aku tunggang langgang.."ya allah...jgn la amek eggo.."
aku terduduk..x tawu nak wat ape..sume senyap bile tengok aku serabut sebegitu..aku simpan harapan yang eggo akan pulih sebab time tuh eggo still bernafas..tapi...eggo tetap pergi..kini aku sendiri..ya allah...begi aku kekuatan..
p/s - kawan2 aku gelak bile aku nangis cam mati laki..mungkin mereka x paham..mereka x rase..tapi x per la..aku redha..

No comments:

Post a Comment